August 23, 2013

VIDEO: Interview with me and cast about premiere of my new movie

Check out this interview with me, music composer Gabriel Dib and actors Michael Nicklin and Brenna Rhea about the world premiere of my film TAKEN FOR GRANTED at the Los Angeles Brazilian Film Festival. (If you cannot make to the screening on Sept 9, at least support it by watching the whole 2 min., liking it and sharing, ok? Thanks!)

 

Confira esta entrevista comigo, Gabriel Dib (compositor da trilha) e os atores Michael Nicklin e Brenna Rhea sobre o lançamento do meu filme TAKEN FOR GRANTED no LABRFF dia 09/09 em Hollywood. (Se vc não pode comparecer à estréia, ao menos assista os 2 min de vídeo, curta e compartilhe, ok? Obrigada!) PS: Desculpe a ausência de legendas em PT-BR. Bjs!

VIDEO: "Spectacle versus Character"

When people ask me what kind of movies I like, I answer: "Good ones". So it's not about genre. I would have a blast directing any kind of genre if the story and the characters were tridimensional. Like my friend Jack says wonderfully in this video: it's all about caring for the characters on the screen. Resonance, guys, resonance.



Director Jack Perez (Some Guy Who Kills People) illustrates why most FX-laden Hollywood blockbusters don't seem to resonate anymore. Chalking it up to severe lack of character development. Comparing Jaws to Jurassic Park and with references to Star Wars, Saving Private Ryan, World War Z and one of Jack's personal favorites, Uncommon Valor - an 80s missing in action war drama starring Gene Hackman.

August 04, 2013

VÍDEO: Panorama do cinema brasileiro

Reportagem: Fernanda Balsalobre


Confira esta excelente reportagem do programa Caminhos da Reportagem, da TV Brasil (1 hora de duração) sobre cinema brasileiro, em que são entrevistados cineastas, críticos e professores de cinema.

Destaque para os comentários do crítico Rubens Ewald Filho sobre a necessidade de encarar cinema como um negócio, dando mais atenção ao público que se pretende alcançar.

IMPERDÍVEL para você que trabalha ou sonha em trabalhar na área.

When Women Ruled in Hollywood | Quando as roteiristas mandavam em Hollywood

In the 1920’s and early 1930’s, women dominated the screenwriting profession in Hollywood — and they were the highest paid, too. Check out some of the girls that ruled in that era at BuzzFeed Community and read an article by San Francisco Chronicle.

Nowadays only 17% of professional screenwriters in Hollywood are female, according to WGA West. What happened? Women inexplicably lost their brilliance or filmmaking became a boys' club business?

Frances Marion was the highest paid screenwriter of either gender in the 1920’s and 1930’s. In 1930, she was the first woman to win an academy award, and over 130 of her scripts were made into films. (Source: filmreference.com / via: nwhm.org)



Você sabia que nos primórdios do cinema hollywoodiano, os melhores roteiros eram escritos por mulheres e que elas ganhavam muito bem pra isso? Hoje somente 17% dos roteiros profissionais nos EUA são escritos por mulheres, de acordo com dados do Writers Guild of America (WGA West).

O que aconteceu? As mulheres deixaram de ser brilhantes? Ou o cinema virou uma atividade tão rentável e prestigiada que os homens resolveram dominar, estabelecendo um clube do Bolinha no mercado americano?

Legenda da foto: Frances Marion foi a roteirista mais bem paga de Hollywood entre 1920 e 1930. Em 1930, ela foi a primeira mulher a ganhar um Oscar, e mais de 130 de seus roteiros foram filmados.